7 makkelijke manieren om meer groenten te eten

Groenten eten is perfect want…

Groente levert onder andere vitamine A, vitamine C, foliumzuur, kalium, ijzer, calcium en voedingsvezels(1). Dit zijn belangrijke voedingsstoffen voor jouw gezondheid. Bovendien leveren ze ook weinig calorieën. Ideaal wanneer je gewicht wil verliezen. Maar 250 gram per dag lijkt soms wel veel. Keiveel zelfs als je het niet gewend bent. Maar jij gaat dit vanaf nu zeker halen. Want wij hebben speciaal voor jou 7 tips.

7 tips om makkelijk 250 gram groente te eten per dag

  1. Combineer je groente. Neem altijd 2 soorten. 200 gram bloemkool is saai, maak bijvoorbeeld een combinatie van kleur & smaak door te mengen met broccoli. Wat lekker is, eet je makkelijk op.
  2. Varieer in de bereiding. Gekookte wortels niet lekker? Probeer ze eens rauw. Bak ze. Stop ze in de airfryer/oven. Stoom of grill ze. Kan allemaal. Frituren is helaas geen goede oplossing. Wordt wild in de keuken met al deze nieuwe opties.
  3. Lunch met groenten. Niet alle 250 gram hoeft in 1x in de avondmaaltijd. Eet een salade naast je boterham. Of doe het op je brood, denk aan plakjes komkommer of tomaatjes erbij. Bekijk hier het recept voor een frisse lunch variant.
  4. Groenten als tussendoortje. Een gezonder kan bijna niet. Een lekkere bite van een wortel, paprika of radijsjes. Wat jij lekker vindt.
  5. Groentesnacks bij een borrel. Verjaardag? Maak groentespiesjes. Voeg komkommertjes, cherrytomaatjes en worteltjes toe aan de tafelhapjes. Of maak een simpel dipsausje van yoghurt met kruiden zoals kerrie, bieslook, peterselie en/of citroensap. Lekker voor jezelf of voor je visite.
  6. Taart. Maak eens 1x een taart met groente. Zoek op internet, er zijn er genoeg.
  7. Groentesoep is de aller makkelijkste manier om meer groente binnen te krijgen. Je kunt vaak alles bij elkaar gooien en het blijft lekker. Maar mis je toch wat informatie en tips, bestel dan ons Receptenboek Groentesoepen. Je leert precies hoe je een soepje lekker maakt met kruiden en dus ook gezond houdt, daarnaast vind je 20 recepten om te starten met variëren. Leer hoe je alles zelf naar smaak kunt brengen. Met meer dan 25 verschillende groenten verwerkt in het hele boek.

 

Het lijkt simpel

en dat is het ook.

Met de juiste tools lukt het,

alleen moet je zelf actie ondernemen.

 

Smakelijk eten.

Groetjes

Maud & Marlies.

 

1. Voedingscentrum (z.d.). Groente. Geraadpleegd op 6 maart 2018, van http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/groente.aspx